Zawieszona edukacja w szkołach to wyzwanie nie tylko dla nauczycieli, ale także dla rodziców i dzieci. Jednak dzięki prostym narzędziom, nauka z domu może być interesująca i kreatywna. Przekonuje o tym Amazon, który przyłącza się do inicjatywy Ministerstwa Cyfryzacji i udostępnia bezpłatne warsztaty online. Z webinarów m.in. z zakresu edukacji STEM , także w wydaniu humanistycznym skorzystało już ponad 5 000 dzieci i nauczycieli.
REKLAMA
Wprowadzenie w Polsce stanu epidemii i związane z tym obostrzenia w funkcjonowaniu m.in. galerii handlowych spowodowały przeniesienie części handlu do Internetu. Choć w obecnej sytuacji zakupy w sieci są nie tylko wygodniejsze, ale także bezpieczniejsze dla naszego zdrowia, należy pamiętać o podstawowych zasadach ostrożności.
Wraz z ograniczeniami i zaostrzeniami wynikającymi z pandemii koronawirusa, zarówno w Polsce, jak i w innych krajach zmagających się z COVID-19, znacząco nasila się zjawisko przemocy domowej. W szczególnie trudnej sytuacji znalazły się dzieci.
Przeglądając nagłówki mediów można sądzić, że uwaga Polaków skupiona jest w 100% na koronawirusie. Czy rzeczywiście? Wyniki badania przeprowadzonego przez LoveBrands Relations wskazują na coś innego. 77% Polaków oczekuje, że w mediach zaczną pojawiać się informacje niezwiązane z COVID-19. Konsumenci mediów zamknięci we własnych domach chcą więcej rozrywki, tematów gospodarczych, sportu czy porad kulinarnych. LoveBrands Relations, agencja zintegrowanej komunikacji strategicznej, swoje badanie przeprowadziła na przełomie marca i kwietnia na reprezentatywnej grupie Polaków powyżej 18 roku życia.
Specjalny portal unicef-koronawirus.pl jest źródłem wiarygodnych informacji dla wszystkich, którzy szukają wiedzy na temat koronawirusa i wywoływanej przez niego choroby COVID-19. Na stronie znajdują się także praktyczne porady dla rodziców, nauczycieli i uczniów o tym, jak radzić sobie w czasie pandemii.
Osoby o określonych cechach genetycznych mogą mieć potencjalnie większą podatność na zakażenia koronawirusem. Jak twierdzi dr hab. Mirosław Kwaśniewski, kierownik Centrum Bioinformatyki i Analizy danych Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, wcześniejsze badania wykazały, że w obrębie ludzkiego genu ACE2 zidentyfikowano szereg wariantów mogących wpływać na podatność na infekcję innymi koronawirusami: SARS-CoV i NL63. Jednak, jak podkreśla naukowiec, zależności pomiędzy podatnością na zachorowanie i przebiegiem COVID-19 są nadal nieznane, konieczne są też kolejne badania.
"Butelka wódki, kilka piw i ze dwa wina - to dla żony. Będzie na zapas" - mówi, stojąc w kolejce w monopolowym. Ale robi to także następnego dnia... Pandemia koronawirusa i związana z nią kwarantanna staje się dla wielu Polaków pułapką. W wyniku izolacji częściej sięgają po alkohol i piją znacznie większe jego ilości. Podczas gdy np. władze departamentu Aisne w północno-wschodniej Francji wydają zakaz sprzedaży alkoholu w związku z epidemią Covid-19, w Polsce sklepy monopolowe pospiesznie i na bieżąco uzupełniają braki w asortymencie.
Według opinii międzynarodowych i polskich ekspertów okulary są istotnym narzędziem chroniącym człowieka przed koronawirusem. Okulary każdego rodzaju są mechaniczną barierą pomiędzy naszym ciałem a wirusami. Korzystanie w dobie epidemii z okularów pomaga nie tylko efektywnie chronić osobę je noszącą przed zakażeniem, ale także wspiera kondycję oczu - wzrok męczy się mniej, nawet przy wzmożonym w tym czasie korzystaniu z urządzeń elektronicznych.
Pandemia COVID-19, wywoływana przez SARS-CoV-2, doprowadziła do znacznych ograniczeń w wielu sferach handlu i usług. Zachowywanie środków ostrożności i higieny - szczególnie podczas zakupów - może uchronić nie tylko nas, ale także naszych bliskich przed zarażeniem się niebezpiecznym koronawirusem.
W obliczu nieustannie rosnącej liczby zakażonych koronawirusem rządy oraz lekarze z całego świata przestrzegają przed niepotrzebnym wychodzeniem z domu, które może być niebezpieczne zarówno dla nas samych, jak i dla innych ludzi. 25 marca br. w Polsce wprowadzono zakaz wychodzenia z domu w nieuzasadnionych przypadkach. Mimo pandemii, wielu z nas potrzebuje przemieszczać się do pracy, czy po zakupy dla starszych rodziców. Pojawia się pytanie, jaki środek transportu wybrać? Najbezpieczniejszym wyborem jest własny samochód.
Firma Selectivv została Partnerem Strategicznym akcji #TerazCzasNaCzytanie, prowadzonej przez Fundację Powszechnego Czytania od momentu zamknięcia szkół. Firma Selectivv, na co dzień specjalizująca się w działaniach marketingowych oraz analitycznych na podstawie aktywności użytkowników smartfonów i tabletów, odpowiada za przeprowadzenie kampanii na urządzenia mobilne. Potrwa ona co najmniej do zakończenia ogłoszonego stanu epidemii w Polsce.
Siedzisz w domu zgodnie z zaleceniami i wartościowo spędzasz czas? Dlaczego jednocześnie nie zrobić czegoś dobrego dla tych, którzy znajdują się na pierwszej linii frontu walki z epidemią? Weź udział w konkursie i wspomóż wybraną organizację w walce z koronawirusem! A to wszystko w zaciszu twojego domu!
Tarcza antykryzysowa ruszyła pełną parą. Powiatowe urzędy pracy przyjmują wnioski o pożyczkę do kwoty 5 tys. zł dla mikroprzedsiębiorców, natomiast wojewódzkie urzędy pracy rozpatrują wnioski o dofinansowania do wynagrodzeń ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
W PORTALU
REKLAMA
TO I OWO
REKLAMA
REKLAMA